Evidence Based Marketing, de dierentuin en billen. - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Marijke Wijnands - WaarBenJij.nu Evidence Based Marketing, de dierentuin en billen. - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Marijke Wijnands - WaarBenJij.nu

Evidence Based Marketing, de dierentuin en billen.

Blijf op de hoogte en volg Marijke

17 Februari 2014 | Denemarken, Herning

Goedemorgen
Afgelopen vrijdag werden we voor het eerst geïntroduceerd aan het nieuwe vak Branding Strategies. De docent is een Ier/Brit en begon de les voor mij al goed door rustig aan op te starten met het concert van The Corrs op de achtergrond af te spelen via Youtube. Dit was perfect om bij te komen van het vroege opstaan om onze laundrycard op te laden en helaas niemand aan te treffen in het kantoortje. Weer dus niet wassen. Het blijft belachelijk tussen 8 en 9u sochtends kun je dus alleen je kaart laten opladen. Na het heel vaak uitstellen van het opladen vanwege het vroege tijdstip en vanwege school zijn we vrijdag dus toch maar gegaan, maar zonder resultaat. Morgen maar weer proberen.
Iniedergeval de les stond vooral in het teken van de Evidence Based Marketing. Om het even makkelijk te houden; dit is gewoon precies het tegenovergestelde van wat wij op de Hogeschool Leiden hebben geleerd.
Deze theorie gaat ervan uit dat mensen meerdere merken als favoriet bestempelen en dus soms ook de concurrent kopen. Dus mensen die Coca Cola kopen die kopen ook Pepsi. Tijdens deze les werd onze kennis getest door een potje Weekend Millionairs te spelen via de beamer, gelukkig mocht je hier gewoon doorspelen maar won je helaas geen bak met geld. Ook hebben we in deze les wat discussie gehad over het gruwelijke giraf verhaal. Dit past natuurlijk perfect bij Branding. De dierentuin is in dit idee het merk. Was dit goed voor de dierentuin of niet? Volgens de Deense studenten in onze klas dus wel.. Het is de natuur. De docent was nogal verbaasd, samen met de rest van de klas. Hij vroeg hen daarop; Zouden jullie de dierenverzorger ontslaan of niet? Nee dat hoefde niet het is zijn werk. De Deense studenten hier bestempelen het afmaken van de giraf voor een heel publiek met kinderen als een goed iets. Ik citeer; 'Waarschijnlijk wilde de ouders de kinderen iets leren en hebben ze het daarom laten zien' Toen de docent ook eerder aangaf dat normaliter een dierentuin wordt geassocieerd met kinderen. Vonden zij dit natuurlijk nergens op slaan. Op een gegeven moment kon ik er niet meer tegen en stak ik m'n hand op; ik wees hen er op dat er zat andere dierentuinen waren die het beestje ook wilde hebben en zo de inteelt wilde tegengaan. Jammer genoeg, wilde ze hier niets van weten. De docent liet het toen maar voor wat het was en ging weer verder. Ik blijf het raar vinden.
Tijdens deze les hebben we ook veel filmpjes gekeken met veel goeroe's die veel konden vertellen over merken. McDonalds verkoopt geen hamburgers, maar kapitalisme en de Amerikaanse 'cultuur'. Deze les vond ik echt als enige les tot nu toe heel interessant. De docent was heel prettig en vertelt gelukkig niet alleen, maar laat ons ook gewoon discussies houden. Ook de filmpjes zijn heel interessant.
Eerder die week hadden we ook nog een toets voor Forecasting & Analytics. Het ging om data analyseren en de forecasten met tabellen. Je mocht met z'n tweetjes samenwerken en je mocht alles gebruiken aan informatie. Oja je mocht er ook zo lang over doen als je wilde en dat heeft iedereen ook gedaan. Ik werkte samen met Jamie. Ik deed het voorspellen en zij het analyseren van de data. Dat gaat echt heel makkelijk via Excel. Dus ik ben blij dat mijn kennis van Excel ook weer is uitgebreid.
Na de les Branding Strategies zijn we naar The Friday bar van Aarhus University geweest. Deze zit naast onze school. Teko & AU doen veel samen en organiseren ook veel. Deze keer was er speciaal voor Valentijn een speeddate georganiseerd. Ook zouden hier de eerste kaartjes voor het Fullmoon feest worden vekrocht. Aixa en ik gingen aan een tafel verderop van de speeddate tafel zitten. Er zat nogal apart volk aan de tafel. Waaronder een meisje met een bril. De eerste rondes waren heel normaal, gewoon kletsen. Tot op een gegeven moment het meisje met de bril met een ielige mooiboy met bril gingen salsa dansen. Het meisje stak hierbij steeds haar borsten vooruit. Om het nog leuker te maken gingen het meisje met de bril en de ielige mooiboy met bril ook nog een partijtje lopen tongen aan de tafel en dan niet heel lief zacht tongzoenen nee, gewoon wasmachine stijl. Toen de volgende ronde werd aangekondigd schoof er een jongen met een kilt aan het tafeltje van het meisje met de bril. Ook hij wilde een dansje doen en besloot een rondje te draaien waardoor zijn kilt omhoog vloog. Wat we toen zagen was nog erger dan de nasty tongzoen; zijn harige kont. Aixa en ik keken elkaar gelijk aan met dezelfde blik. Wát een drama. De speeddate was afgelopen en het nieuwe stelletje met de bril werden naar voren gevraagd. De jongen wilde/moest namelijk een lapdance geven aan het meisje met de bril. Ook dit was niet om aan te zien en werd weer afgesloten met een ranzige lebber partij.
Een andere jongen wilde ook zijn nieuwe meisje vragen en vroeg of zij met hem wilde dansen om haar vervolgens tijdens het dansen haar steeds op haar bek te willen pakken. Het meisje leek hier totaal niet van gediend maar ging uiteindelijk toch mee. Ook dit eindigde in tongen als een wasmachine. Yup mensen zijn hier mega desperate en met een drankje op tot alles in staat.
Die avond hebben we gezellig met z'n viertjes kipnuggets en patat gegeten.
Zaterdag heb ik ontdekt dat ik de Spelen kan kijken via een Deense zender. Helaas zonden zij de 1500m niet uit, maar een herhaling van het kunstschaatsen dus maar weer gauw radio 1 opgezet. 'S avonds kwamen de meiden van het andere appartement nog langs en gingen de meiden uit. Ik bleef maar thuis, had echt even geen zin. Volgende keer maar weer wel, want heb leuke verhalen gehoord over Crazy Daisy's.
Gister een lekker dagje niks gedaan en vandaag weer.
Pieter komt ondertussen al bijna hierheen en ik heb er erg veel zin in. Mama heeft gisteren m'n spulletjes gebracht. Ik kan niet wachten tot ik mn eigen kussen heb en m'n pakjes indomie en petjel pindasausss <3
Daar ga ik natuurlijk wel heel voorzichtig doen.
Verder hebben we gister met de meiden afgesproken om a.s zaterdag van 11 tot 12 een proeflesje Polefitness te gaan doen. Dus ben benieuwd, is een mooi tijdverdrijf voordat Pieter er is. En als het echt leuk is, kunnen we misschien wel een 10 ritten kaart kopen.

Dikke kuuuuus

Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

4 maanden naar Denemarken voor mijn minor Branding & Marketing Management!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 313
Totaal aantal bezoekers 7219

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 26 April 2015

Herning

Landen bezocht: