De laatste loodjes - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Marijke Wijnands - WaarBenJij.nu De laatste loodjes - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Marijke Wijnands - WaarBenJij.nu

De laatste loodjes

Blijf op de hoogte en volg Marijke

20 April 2014 | Denemarken, Herning

Hallo allemaal!
Het einde is inzicht. Volgende week zaterdag kom ik alweer aan in Nederland. Het voelt net als voordat ik wegging, ik kon niet beseffen dat ik hier zou wonen en zou gaan studeren. Ook al zouden het maar 4 maanden zijn ik kon mij er gewoon geen voorstelling van maken. Nu dus ook weer niet met naar huis gaan. Plannen zijn al gemaakt; koningsdag vieren, uitgaan, ontbijt bij de Branding op zondagochtend, de kappersafspraak staat, woensdag een sollicitatiegesprek voor een stage en donderdag met Pieter naar de Melkweg voor Schoolboy Q. Het komt allemaal zo dichtbij, maar het lijkt nog zo ver weg. Ik ben wel al begonnen met inpakken, het vervoer naar Billund is ook al geregeld en de outfit voor zaterdag voor de terugreis is ook al gevonden.
Maar goed ik heb nu vakantie en ondanks dat ik hem eigenlijk liever niet had gehad is het toch wel fijn.
Afgelopen maandag en dinsdag ben ik met Aixa en Dian naar Kopenhagen geweest met de bus. Lang reizen met de bus is dus niks voor mij. Onderweg wel veel gezien waaronder de zee. Op weg naar Kopenhagen moesten we over een brug heen die veel weg had van de Afsluitdijk. Het leek net alsof ik weer in de auto naar Harlingen zat voor een korte vakantie op Terschelling.
Uiteindelijk in Kopenhagen aangekomen zijn we na het inchecken eerst naar Nyhavn gelopen en daarna naar dé winkelstraat geweest; Stroget. Jammer genoeg had ik niet heel veel geld om wat te kopen, maar ik heb wel heel veel gezien. Daarna zijn we bij een bistro gaan eten waar ze ook zelfgemaakte sushi serveerde. Het was heel gezellig en we hebben daar echt lang gezellig gekletst over alles en nog wat. Op weg naar het hostel zijn we nog wel even verdwaald geweest, want we waren de verkeerde weg ingeslagen.
De volgende dag uitgecheckt en richting Tivoli gegaan voor een dagje fun (in the sun). Ondanks dat ik niet overal in durfde heb ik het toch heel erg naar mn zin gehad en heb ik lekker kunnen genieten van het zonnetje. Helaas was het rond 4u alweer tijd om richting de bus te gaan.
Donderdag zijn we met z'n allen naar Zwei Grosse geweest voor wat drankjes en dansjes. Ze draaien hier onder andere apres ski muziek en deze keer kwamen ook het vliegerlied en cowboys indianen. Het leek net weer alsof ik op de carnaval was. Rond 3en voor de laatste keer naar de mac geweest snachts. Dat ga ik wel echt missen van hier. Gewoon na het stappen de mac in lopen bestellen en even rustig zitten, eten en bijkletsen en dan weer naar huis.
De andere dagen hebben we veel geluierd en de aankomende dagen zullen daar ook niet veel van gaan afwijken. Al moeten we natuurlijk ook nog even naar school op donderdag en vrijdag en gaan we a.s dinsdag met een clubje eten als 'afscheidsdiner'. Ook het schoonmaken en verder inpakken zal tussen door worden gedaan.
Oftewel het afbouwen/aftellen is begonnen!