Enogtyve worden in Denemarken - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Marijke Wijnands - WaarBenJij.nu Enogtyve worden in Denemarken - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Marijke Wijnands - WaarBenJij.nu

Enogtyve worden in Denemarken

Blijf op de hoogte en volg Marijke

10 Februari 2014 | Denemarken, Herning

Hallo allemaal!

Ik zit al een weekje in het nieuwe appartement en het is super fijn en gezellig. We hebben een grote koelkast en een relaxte bank. Afgelopen week hadden we weinig les, maar helaas wel deadlines voor de Hogeschool dus wel genoeg tijd om dingen af te krijgen.
Woensdag was natuurlijk mijn 21e verjaardag. Wel raar om dat in het buitenland te vieren zo zonder familie, maar gelukkig had ik de kaartjes nog. Nog heel erg bedankt hiervoor! Ik ga ze een mooie plek geven. Helaas, is natuurlijk de belangrijkste kaart van mam, pap, jw en liset natuurlijk kwijt geraakt.. dus daar wacht ik nog steeds op :P
Donderdagavond zijn we met Joyce, Birgit, Dian, Taylour, Hayley en Aixa naar een Chinees restaurant geweest waar ze ook sushi serveren. Kleine bordjes met koude (onder) en warme (boven) staan in een vitrine en 'rijden' langs je tafel en als je iets lekker wilt doe je een deurtje open en kun je dat pakken. Sommige hadden ook wat dingen van het Chinese buffet. Helaas hadden ze geen pindasaus :( Ze hebben wel echt super lekkere sushi, dus als Pieter er is wil ik zeeeeker terug. Ook dat systeem; pakken wat je pakken kan is geweeeeldig. Wel iets minder voorpret dan met sumo je dingen aan kruisen, maar wel leuker om steeds dingen te pakken en zoveel mogelijk bordjes te verzamelen. Na het toetjesbuffet ook nog te hebben uitgeprobeerd was het tijd om naar zwei grosse te gaan. Daar zouden Jamie en haar vriend Jack ook heen komen. Bij de zwei grosse is het normaal zo dat dames free drinks krijgen, maar deze keer moest je je speciaal inchecken op Facebook en dan kreeg je gratis drankjes. Ook de gasten konden hier aan mee doen. Helaas konden wij natuurlijk niet meteen inchecken en zijn we naar de buren (de mac) geweest om ons in te checken en er een printscreen van te maken.
Zouden ze in Nederland ook moeten doen :P
Het was een leuke avond en eindelijk voelde ik me een beetje jarig :).
Zaterdag hebben we in het appartement van Taylour, Hayley, Joyce & Birgit drankjes gedaan. Helaas, waren we daarna te moe om uit te gaan dus zijn Jamie, Aixa en ik lekker naar huis gegaan. Om 9u beginnen met voordrinken en gezelligheid is gewoon iets te vroeg :P Tegen 12en/1en ben je alweer nuchter en wil je naar bed:P
Zondag lekker niks gedaan en met Dian en Aixa op de bank gehangen en Scandal afgekeken.
Dat was/is een van mn nieuwe serieverslavingen die helaas pas weer gaat beginnen op 27 februari. Nu ben ik begonnen met The Blacklist om de tijd te doden ;P
School hier is namelijk erg vaag. Deadlines die onduidelijk zijn en roosters die op zondag worden aangepast voor de aankomende week..
Oja tv/internet/smartphone gedoe moet hier extra worden betaald. Het schijnt dat inwoners daar een speciale media licentie voor moeten kopen. Wij dus ook.. maar Triin (een meisje uit Estland) zei dat als we ze niet zouden binnen laten (om te inspecteren) dat ze dan niks kunnen doen/mogen. (Als je namelijk niet betaalt komen ze langs je huis om te controleren)
Maar goed nog 12 dagen en dan is Pieter hierrrrr jeeeeeej. Als hij er is is er ook een super groot feest; een Fullmoon Party.
Ik kan echt niet wachten tot dat feest, het uitgaan hier is namelijk gewoon niet spannend en vooral met mainstream muziek. Denen houden daar volgens Triin erg van. Triin organiseert trouwens met de feestcommissie dit feest en zei dat er veel house e.d is. Ook zijn er meisjes met neonverf. Ik hoop dat het een beetje gaat lijken op de Fullmoon Party's in Noordwijk alleen dan zonder strand :P
Tot volgende week!
Dikke kuuuuuuuuus

• 11 Februari 2014 - 12:12

Carla Beijer.:

Hee Marijke,
    Eerst nog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag meis. Was het helemaal vergeten.
    Wat lekker dat je het naar je zin hebt tussen die buitenlanders.
    Leuk om je verslagen te lezen. Geniet er nog maar van daar. Je steekt er allicht ook nog wat van op.
    Straks komt Pietertje nog lekker langs, dat word ook vast genieten.
    \\\\]\
    Dat was een poot van Jinte.
    Nou nog veel plezier en groetjes Carla.

• 11 Februari 2014 - 12:12

Carla Beijer.:

Hee Marijke,
    Wat lekker dat je het naar je zin hebt tussen die buitenlanders.
    Straks komt Pietertje nog lekker langs, dat word ook vast genieten.
    \\\\]\
    Dat was een poot van Jinte.
    Nou nog veel plezier en groetjes Carla.