De eerste week - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Marijke Wijnands - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Herning, Denemarken van Marijke Wijnands - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Marijke

12 Januari 2014 | Denemarken, Herning

Hoi allemaal!
Ik ben hier al iets langer dan een week en ben al erg gewend. Deze week ook de eerste lessen gehad en die zijn toch iets anders dan bij ons, maar daarom niet minder interessant of leuk. Maandag hadden we de eerste introductiedag en moest ik voor het eerst de barre tocht op de fiets naar school meemaken. In mijn leven heb ik al vaak in de regen naar school gefietst, maar hier in Denemarken is dat toch wel even anders lijkt wel haha. Het regende als een malle en ik en de anderen kwamen zeik nat aan op school. Gelukkig had ik geen make-up op, zodat ik er niet uit kwam te zien als een panda. Ook m'n waterafstotende Elvine jas die ik speciaal had aangeschaft voor Denemarken was nog droog van binnen. Als ik naar school fiets is het ongeveer een kwartiertje fietsen. Eerst een fietspad af langs de golfbaan en allerlei volkstuintjes en vervolgens het bedrijven terrein op, langs de malls en daarna langs de snelweg richting Birk, waar TEKO is. De school heeft 5 gebouwen (A-E) en is met elkaar verbonden door tunnels onder de grond. Is weer eens wat anders dan op de Hogeschool de lift te pakken naar 3 of 2 of zelfs naar 1 haha. In de kantine hebben we een kort praatje gehad over hoe het werkt op school en kregen we rondleiding door de school van Dobromira een van onze tutors. De school is heel creatief ingericht door een Deense kunstenaar en heeft alles dat komt kijken bij mode en meubels. Er is een heel naai-atelier, een lab om stoffen te testen, een woodshop en nog veel meer. Ook beschikt de school over een bar die elke vrijdag van 12 tot 6 open is en een goede kantine met massive open keuken. Oja ook zoiets, de dagen lopen hier van 9 tot tien over half 3 en er is alleen pauze van kwart over 11 tot kwart voor 12. Ook heb je maar een vak per dag.
Na de rondleiding hadden we onze eerste les met de klas; Graphic Design. Deze les is super creatief en vooral het branden van jezelf staat centraal bij dit vak. Na een oefening om de andere exchange students uit het 5e semester te leren kennen begonnen we aan een opdracht over socialmedia. Samen met Agniezka en Dian deden we onderzoek naar the best practice van Instagram en bekeken we hoe wij het als brand Instagram het beste konden gebruiken en moesten we hierbij een persona bedenken. Om deze vervolgens op woensdag weer te presenteren, wat qua engels heel goed ging. Normaal ben ik altijd suuuuuuper zenuwachtig en deze keer gelukkig niet. Andere lessen van deze week waren Forecasting & Analysis. Voor dit vak moeten we in groepjes een onderzoek doen naar (in mijn geval) the increasing elderly. Dit moet worden opgeleverd in powerpoint presentatievorm en uitleg moet bij de notities. Voor dit vak krijg je ook een soort rekentest. Later deze week ook nog Public Relations gehad, wat erg interessant is, maar ook zit hier ook een dik duur boek aan verbonden. en zoals gelukkig ook in Nederland, is iedereen op zoek naar een online versie. ehm ja nog verder over de klas. De studenten komen overal vandaan en zijn erg aardig. We hebben welgeteld 2 jongens in de klas en de rest spreekt dan voor zichzelf natuurlijk haha. Iedereen is erg rustig, wat ik dan wel weer chill vindt. Laptops zijn super nodig hier op school, alleen worden deze natuurlijk vooral gebruikt voor Facebook. oja en soms voor Illustrator, Indesign en Photoshop. Programma's waar ik nog nooit mee heb gewerkt en nu een beetje aan het uitproberen ben. Ik moet namelijk een logo maken over mijzelf en deze gebruiken in 3 media's dus Facebook, Linkedin & een website en daarnaast m'n hele cv maken in illustrator/photoshop/indesign. Ben benieuwd.. Donderdag moesten Jamie, Dian en ik naar Ringkobing om ons CPR & Residence permit te regelen. Na een half uur met de bus, een uur wachten op het kantoortje was dat eindelijk geregeld en konden we weer een uur met de bus terug. Al was het een gezellige trip, het lange wachten was wel super vervelend. Veel gezien onderweg en blabla je kent het wel. (Ik probeer er een eind aan te breien maar lukt niet echt) ehm ja Aixa is gister aangekomen en het is heel gezellig. Strakjes even kijken bij de mall en morgen een vrije dag die we gaan besteden aan Graphic Design en een tourtje voor Aixa door de school door mij ;P Gisteravond gezellig bij de meiden van Holmparken 58 drankjes gedaan. Hun appartement is zo gezellig, met een bank en kaarsjes etc. Ik ben blij dat Aixa en ik straks daar heen gaan.
Ook de plannen van Pieter en de familie zijn er door! Dus ook daar kan ik me ook op gaan verheugen! Oja en naar Kopenhagen gaan schijnt iets van 20eu te kosten, dus ook een tripje daar naar toe zit er zeker in!
Over een weekje weer de volgende blog :)
Kuuuuuuuus


ps. ze draaien hier blijkbaar alleen 90's en 80's music met uitgaan en er worden condooms uitgedeeld omdat de dronken Denen niet vies zijn van seks. Hierdoor hebben ze vaak Soa's en komen ongewenste zwangerschappen hier veel voor. Dus dames, datemateriaal is hier niet te vinden (voor mij sowieso niet natuurlijk, he piet). Ik vond dit nogal schokkend, omdat naja er toch altijd wordt gezegd dat de Denen een goede healthcare e.d hebben. en nu snap ik dus waarom, om er voor te zorgen dat ze tegen zichzelf worden beschermd :P

  • 12 Januari 2014 - 22:07

    Merel Driessen:

    Heel veel plezier!! Ik ga je blogs lezen :) Ik vertrek over drie weken. Echt zo spannendddd vind ik het
    . Xxx

  • 12 Januari 2014 - 23:26

    Marijke:

    Thanks Merel! Dat gaat zeker lukken :) Jij ook veel plezier! De spanning hoort erbij, maar het komt vast goed met jou en Sjors! X

  • 13 Januari 2014 - 16:29

    Arjan En Lenny:

    Hoi Marijke,

    Ook wij hebben je website doorgekregen van je ouders en JW! Echt gaaf om je avonturen te lezen, heel veel plezier en groetjes van ons!

    Arjan & Lenny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijke

4 maanden naar Denemarken voor mijn minor Branding & Marketing Management!

Actief sinds 05 Jan. 2014
Verslag gelezen: 412
Totaal aantal bezoekers 7221

Voorgaande reizen:

02 Januari 2014 - 26 April 2015

Herning

Landen bezocht: